1. Blend!
Adica, fa in asa fel incat ads-urile sa nu strige: “Hei! Sunt reclama!”. Pune background-ul si border-ul la culoarea fundalului de pe site, pune culoarea scrisului si a linkurilor la culoarea celor de pe site.
2. Vizitatorii nu vor reclama!
Google permite, oficial, 3 blocuri Adsense pentru Content si 1 bloc de Adsense Links, precum si doua referral buttons (ma refer aici la Adsense pentru Firefox Download si Refferal pentru Adwords). Asta inseamna 6 blocuri de reclama. In functie de audienta, acest lucru va poate reduce drastic traficul.
3. Esentele tari se tin in sticlute mici!
Anumite blocuri Adsense for content au 3-4 reclame, altele au 1-2. Daca pui 3 blocuri de cate 4 reclame, ai pe site 12 reclame. In functie de asezarea in pagina, prima reclama va avea cea mai mare valoare pe click, pentru ca cea din urma (in cazul nostru a 12-a) sa fie la o valoare foarte mica (chiar si 1-2 centi, uneori). In concluzie, 3-5 reclame sunt de ajuns.
4. Folositi Google Heatmap!
Google vine in intampinarea webmasterilor cu o harta a celor mai bune pozitii ale reclamelor pe un site.
Aceasta harta termica ilustreaza plasarea ideala pe un aspect de pagina mostra. Culorile se atenueaza progresiv de la portocaliu inchis (cea mai inalta performanţa) la galben pal (cea mai slaba performanţa). In condiţiile in care toate celelalte elemente sunt egale, anunţurile localizate deasupra limitei de afişare au tendinţa de a funcţiona mai bine decat cele aflate sub aceasta limita. Anunţurile plasate langa un continut imbogaţit şi langa ajutoare de navigare functioneaza in general bine, deoarece utilizatorii se concentreaza pe acele zone ale paginii.
Folositi-o! Dupa cum vedeti, cea mai buna solutie este un bloc Adsense introdus in continut, urmat de stanga sus si imediat sub meniul de sus.
5. Folositi tag-urile specifice (section targeting)!
Adsense are cateva tag-uri care va ajuta sa definiti ce parti din text doriti sa fie luate in calcul cand se analizeaza continutul pentru relevanta: google_ad_section_start, google_ad_section_end si google_ad_section_start(weight=ignore).
6. Folositi URL-uri si tag-uri title cat mai relevante!
In primul rand, sper ca folositi smart URLs (sau Search Engine Friendly URLs, sau permalinks). Astfel, cand creati numele paginii, dati-i un titlu cat mai relevant, pentru ca Adsense evalueaza click-ul si in functie de relevanta acestor elemente (la fel de importante sunt si meta tag-urile description si keywords).
7. Experimentati!
Nici un site nu este la fel. Experimentati si vedeti ce merge cel mai bine pentru site-urile voastre!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu