De foarte multe ori, incepatorii ma-ntreaba care-s cele mai bune metode de promovare ale unui blog. Le raspund, de aproape fiecare data, ca un continut de calitate aduce de la sine recunoasterea, faima si banii… Cei mai multi nu inteleg si continua sa posteze continut preluat de pe alte site-uri si bloguri, fara citarea sursei si insotite de-un titlu si doua-trei randuri agramate.
Nu despre ei voi discuta in continuare, ci despre metoda lor preferata de promovare: mass-urile trimise pe Yahoo Messenger.
Eu trimit frecvent mass-uri de promovare, iar acestea au de aproape fiecare data efectul scontat, asa ca m-am gandit sa dau o mana de ajutor celor care nu stiu, nu vor sau nu pot sa-si promoveze cum trebuie blogul pe Yahoo Messenger…
In primul rand, bloggerii care trimit mai mult de trei mass-uri pe zi se mira de ce n-au sute sau chiar mii de vizitatori, in ciuda numarului mare de contacte.
Chiar daca motivele-s foarte numeroase, o sa ma rezum numai la cele mai importante, pe care le voi analiza pe rand, in continuare… Iata cele trei categorii de mass-uri care mai mult alunga decat atrag vizitatorii:
- Mass-ul extrem de enervant. Pentru ca toate mass-urile sunt enervante pentru cel care le primeste, am ales sa analizez in continuare numai efectele nedorite ale mass-urilor extrem de enervante… Mass-urile care indeamna la click pe reclamele Adsense (da, inca se mai intampla), care contin mai mult de doua linkuri catre acelasi post sau o descriere de 10 randuri urmata de link catre pagina de start, mass-urile identice trimise de mai multe ori intr-un interval scurt si cele care indeamna la schimb comentarii pot intra in aceasta categorie. In toate aceste cazuri, efectul este, in cel mai bun caz, cresterea pasagera, pentru cateva minute, a numarului de vizitatori. In cele mai multe cazuri insa, cei care trimit astfel de mesaje nu sunt vizitati de cei care le primesc, pentru ca sunt extrem de enervanti.
- Mass-ul trimis celor care prefera sa nu primeasca mass-uri. Aici e mult mai simplu: indiferent daca mass-ul e bine realizat sau extrem de enervant, cei care le trimit intra direct in lista de ignore.
- Mass-ul neinteresant contine de obicei un singur link catre pagina de start a unui blog si poate fi insotit sau nu de titlul acestuia si de un mesaj gen “Posturi noi pe blog, intra ca sa vezi”. Cei care trimit astfel de mass-uri prea sunt bagati in seama de cei care le primesc si au un numar mic de vizitatori.
Tuturor celor care trimit mass-uri care intra in cele trei categorii de mai sus, le voi explica in curand ce trebuie sa faca pentru a se promova cum trebuie pe Yahoo Messenger.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu