duminică, 15 martie 2009

Tutorial - bani din blog

Acum cateva zile am lansat categoria tutorial, unde veti putea citi despre metodele de promovare ale unui blog, platformele Blogger sau Wordpress, modalitatile de a face bani din blog, despre hosting platit si bloguri in general.
Acum voi scrie, la cererea cititorilor, despre modalitatile de-a face bani din blog.
Mai exact, intr-un comentariu la postul Tutoriale si sfaturi pentru bloggeri, Radu spune c-ar fi interesant sa afle:

despre ce iti trebuie pentru a fi abordat sau pentru a aborda advertiseri. (nu stiu cum functioneaza exact). evident ca ai de munca pana acolo, dar cred ca multi bloggeri romani habar nu au ce si cum sa faca pentru a monetiza pagina lor web si cum sa speculeze momentele oportune pentru a face bani.

Bani din blogging
Cei mai multi bloggeri (incepatori, in cele mai multe cazuri) prefera sa-si monetizeze pagina lor de internet cu ajutorul reclamelor de la Google Adsense.
Da, Google Adsense e cea mai sigura metoda de a face bani online, insa doar daca sunt respectati termenii de utilizare si daca numarul de vizitatori e suficient de mare.
Iata de ce-am renuntat eu la reclamele Adsense pe acest blog:
Rata click-urilor (CTR-ul) pe reclamele Adsense era destul de buna in momentul in care-am decis sa renunt insa, de aproximativ 6-7 luni, castigul pe click se invartea undeva in jurul valorii de 1-3 centi.
Am considerat ca nu mai are rost sa stric aspectul blogului cu reclamele Adsense si am scris o insemnare, in care-am explicat pe scurt care-i motivatia.
Adevarul e ca un blog de calitate, scris in limba romana castiga mult mai bine prin parteneriat cu firmele romanesti decat cu ajutorul Google Adsense. Lucrurile stau exact invers in ceea ce priveste blogurile scrise in limba engleza.
Daca ai un blog in limba romana cu 1000 de vizitatori unici pe zi, ai mari sanse de a fi contactat de advertiseri. Daca ai un blog in limba engleza cu 1000 de vizitatori unici pe zi, ai mari sanse de a castiga foarte bine cu ajutorul reclamelor de tip Pay per Click.
Continutul e important
Cel mai important e continutul blogului. Degeaba ai un blog cu 4000 de vizitatori unici pe zi care contine doar filme amuzante, statusuri sau poze. In niciun caz nu vei fi contactat de advertiseri.
Ca sa fi abordat de advertiseri trebuie sa demonstrezi in timp ca ai valoare. Trebuie sa ai un blog cu un continut interesant si util, un numar constant de cititori si design placut.
Ce conteaza
Numarul cititorilor nu trebuie sa varieze semnificativ.
Daca ai intr-o zi 60000 de unici, datorita unui film scarbos sau pentru ca un articol copy-paste a ajuns pe prima pagina a Digg si a doua zi ai maxim 200-300 de unici, dintre care 80% vin de pe Google, nu vei fi contactat de advertiseri. Vei fi contactat daca ai in jur de 1000-3000 vizitatori unici pe zi, dintre care un procent semnificativ trebuie sa fie vizitatori fideli. Asta daca ai un blog despre orice, cum e cazul meu.
Poti fi contactat insa si daca ai un blog nisat, cu 100-200 de vizitatori unici pe zi. Daca advertiserul e interesat de acea nisa, vei fi contactat de acesta, in ciuda numarului mic de vizitatori.
Concluzii
Dupa cum am scris mai sus, cel mai mult conteaza numarul constant de vizitatori unici pe zi si continutul de calitate.

Niciun comentariu: